Meny Stäng

Viktors kundbemötande sticker ut!

Helgen som gick körde jag sönder en hel del plast på min skoter. Platsen jag var på var Klimpfjäll, för er som inte vet var det ligger så är det i södra Lappland, knappt 2 timmar utanför Vilhelmina. Är det någonstans som saker ska gå sönder så är det i Norrland. Hjälpsamheten här hittas inte i övriga Sverige. Det krävs enligt mig mindre städer där folk förstår värdet av att hjälpas åt och det norrländska lugna sättet bidrar också. Sommaren -21 fick jag erfara hjälpsamheten med när mitt däck gick sönder en söndag kväll utanför Arejplog.

Hur som, tillbaks till min upplevelse. Dom som hörde kraschen och även hon som såg hur jag flög trodde det hade gått illa för mig. Jag var dock helt oskadd. Skotern var det inte. Tur i oturen var det bara plast som gick sönder. När vi hade fått loss skotern från trädet så testade jag först att höra av mig till en handlare i Vilhelmina som en i gänget tipsade om. Inget svar så jag skickade ett meddelande via Facebook. Fick svar att han inte hade det märke jag kör, Lynx. Så han skickade mig numret till Viktor. Jag ringer Viktor som skickar ett mess med att han inte kan svara och ber mig skicka ett SMS. Så det gör jag.

”Det gick åt ”lite plast idag… Något du har? Jag är i Klimpfjäll nu och ska till Saxnäs imorgon och blir där hela nästa v. /Madeleine

Viktor svarar ”Jag har nog grejer det ska inte vara något problem. Dock kan jag inte hjälpa dig förens söndag kväll då jag själv är i fjälls”. Vi gör upp att jag ska komma till Vilhelmina söndag kväll när han hör av sig att han är åter där.

Söndag kväll kommer och han ringer och säger att han är på väg hem och att jag kan börja köra till Vilhelmina.

Jag kommer fram till Lindblads Motors verkstad kl 18,30 där han jobbar. Vi hjälps åt att lasta av och han kör in min skoter i verkstan och konstaterar att han har all plast förutom en bit. Den biten kan vara trasig tillsvidare utan att det gör något. Han säger att det kommer att ta ca 40 minuter att laga och att jag gärna kan göra något annat under tiden. På ett fint sätt sa han att han inte ville ha mig hängandes över axeln när han lagade. Fullt förståeligt, jag vet själv hur det är när någon ska kolla när jag klistrar bildekor. Det passade mig bra att åka därifrån för jag skulle handla mat på Ica innan återfärd till Saxnäs. Jag sa till han innan jag for ”Du håller på att krossa mina fördomar för skoterhandlare att dom är feta katter jagar inte typen, att dom är helt kass på service för det går för bra för dom.” Viktor svarar då ”Det är det är vi lever på att hjälpa till.”

Jag passar på att tanka med så jag är åter efter ca 50-55 minuter. Då står min skoter lastad, fastspänd och klar på mitt släp som jag hade lämnat där och Viktor säger när jag kommer ”Bra tajming.”

Jag tackar och säger ”Jag vet nu var jag ska köpa min nästa skoter. Då kommer jag hit för den grymma servicen som du har gett mig.” Viktor svarar ”Det är därför vi ger bra service.”

Fler borde vara som Viktor och företaget Lindblads Motor. Bemötande och service på högsta nivå!

TACK för hjälpen!!!

Liknande inlägg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *